başlamadan önce not iliştirmek adet oldu,sebepsizce yıllarca söylenen yalanlar, evet bize yalan söylemişler,halbuki yevtuşenko gençlere yalan söylemeyin diye uyarmış.
mostar köprüsü
trebinje arslanagic köpsürü
selim ve yolda tanıştığım arkadaş
Klasik bir Bosna gezisi değil cami ve taranmış bir bina yok bu yazıda,bu konuyu emekli olup,kahvede taş dizerken konuşurum belki.(emekli olmak gibi planlarım da varmış :) )Bosna buradan gözüktüğünden çok farklı,yada bize anlatılandan.öncelikle harika bir doğası var ve tamamı ormanlarla kaplı.bisiklet ile her an insanlar ile yüz yüze ve iç içe olduğum için bir birimizi yakından tanıma fırsatımız oldu. sinir kapısından girdim polis laubali gevşek gevşek hareketler,ney seki yanımda bir paket kuru yemiş var.yerken çırpınmasını izledim.bu gelenek oldu bende sınır kapısına gitmeden önce atıştırmalık bir şeyler aldım yanıma. Çadır kuracak uygun bir yer ararken boş bir tarla buldum yanındaki evden izin almaya gittim, adam bana ne dedi, iyi bari hadi yatay im diye çadırı kurdum,içeri girdim, herif polis ile çıka geldi hayda. bu durum için bildiğim bir kaç okkalı küfür var ama etmeyim şimdi,o anda derdimi anlatacak kadar İngilizce bildiğimi fark ettim,halbuki sınavlarında hep kaldım :) sabah devriye gelecek onlardan önce gitmiş ol,deyip gitti. sabah uzaklaşırken adama el salladım :) o gün vadi içerisinde yola girdim iki gün sonra ancak bitti,dere yol ve hiç bitmeyen o güzel manzara,milici adli kasabaya kadar rahat(aratırsanız Sırp cumhuriyeti olarak çıkacak) geldim. sonrasında yaylara çıktım orada kalmak isterdim fakat inişler harika olduğu için duramadım,İnternet ten tanıştığım saraybosna da ki bisikletçi arkadaşsa ulaşmak için biraz hızlı gitmem gereken bir günde yağmur yağdı.

seçkin bisiklet ve haşerox desteği ile KOBİT forması 

 işte o gün ben ne arıyorum lan burada dedim,sabah başlayıp akşam duran ve hiç ara vermeden musluk gibi aktı gitti,çantalarım su geçirmez sanıyordum değillermiş,yağmurluk su alır mi,aldı.
şikayet ettim bulunduğum durumda,aslında böyle bir seçeneğim yok,çünkü tamamen kendi isteğim ile orada idim.
genç kampçı :)
garajı çay odasına çevirdin diye espisi yapan çek vatandaşi :)
karahindiba nefes kesen manzarayı izlerken :)
Son bir gayret ile ravna romanija köyüne vardım, aynı isimli dağa tırmanırken,garajın içerisine çadır kurmuş ve beni çağıran bir bisikletçi gördüm, saraybosna ya varıp selimde bir gece kaldıktan  sonra nereye  doğru gitmem gerektiğini konuştuk çünkü hiç bir planım yoktu. bana tribinjeye gitmem gerektiğini söyledi, iyi ki de söylemiş :) arkamda bıraktığım vadi dere ve yol, beş gün daha devam etti,çok güzel anlar ve özel insanlar ile tanıştım. üzüldüğüm ve ağlama derecesine geldiğim anlarda oldu. fakat enteresandı,Adım başı kültür değişiyor ve ben kendimi başka bir dünyada buluyordum,beni misafir eden bir ailede konyak yapımını izledim,bir ilahi grubunun solisti ile tanıştım ve oğlu ile birlikte çadırı kurduk. çantamda Gökkuşağı çizmek için taşıdığım boya kutumu ona verdim.,atalarımın hatalarında sorumlu tutuldum,gittiğim bir düğünde,oturup dertlerini dinlediğimde bir şeylerin yanlış yapıldığını anlıyorsunuz,Savaş müzelerini gezdim,taranan binalar gördüm, savaş turizminin açı gerçeği ile tanıştım. Çok sevimli bir köpeğin saldırısından iki kişi zor kurtardı. çantamı yırttı, bu olaydan bir dakika sonra deliler gibi güldüm ve bisikletimi dağların ülkesi monteneğro ya doğru sürmeye devam ettim.



yorum yapmayı unutmayın :)

z | f

kısaca

Çocukken bisiklet sürememiş,bu aşkı yıllarca içinde taşımız ilk bisikleti ile beş parasız Van da 500 km'yi 10 günde giderek yılların acısını çıkarmış,haritaya kırmızı kalem ile çizdiği Karadeniz(980 km) rotasını 2014 yılında gerçekleştirmiş,karadeniz aşığı olarak tüm karadeniz şehirleri ile birlikte toplam 30 şehiri dolaştı,sırbistan,bosna,karadağ,
arnavutluk,
kosova,makedonya ve bulgaristan rotasını bitirdi.bisikletin yanı sıra analog siyah-beyaz fotoğraf çekmekte,dağ yürüyüşü,zirve tırmanışı,satranç,apaçi kanosuna ilgi duymakta,Yaşar Kemal ve Gabriel Garcia Marquez büyük hayranıdır. AKÜ de öğrenci,en büyük hayali bir gün bisiklet ile VAN-ANJUGRAMAN turu yapmak
karahindiba II toplama bisikletin adı TAŞINIYORUM :)

© Gökkuşağını Kovalamak Tüm hakları fadil pala ya aittir. Giriş Fadıl Pala basın