2017

Gürcistan,azerbeycan,iran,nahçıvan

Aslında yazmaya hiç niyetim yoktu bu geziyi,Taki Meşhed'e 400 km gidip para çektiğimde, bilgiyi paylaşma gereği duydum.
orduda çötanak


batum kalesinde 

kiyota hanashiro ile gürcistanda otostop

Gürcistan,Azerbaycan,İran ve Nahçıvanın tamamını otostop ile gezdim. Azerbeycan ve Nahçıvana vize alarak girdim. Nahçıvana İran'dan girdiğim için 42 tl vize ücreti ödedim.Türkiye den girerseniz gerek yok.

gürcistan mantısı

süpürge üreticisi,yola devrilenleri topluyor

tavşan kesen tren katarı çalısanları


peraşki,Azerbeycandaki kahvaltım

demlik ile gelen çay

ispirtolu vodka ile kamp lambası

nazar otu,Zerdüştlük inancından olan şamanlar yakıp para topluyorlar

azerbeycanda toplu ulaşım


baku


karpuz tarlasında mevsimlik işçi

en son oturan kimdi acep

iranda çörek

pastahane vitrinleri çok renkli

rimurg=zümrüdü anka

noor(nur)  şehrinde misafirlik

iran sinemasına bayılırım 

gülistan milli markında misafirlik

meşhede misafir olduğum ev

otostopta evde taşınır

batı kültürüne karşı iranlı çocuk

para transfer için form
sarrafın kartı
Nakit para ile gitmediğim için uzun bir uğraştan sonra sarraftan para çekebildim.
İran bankacılık sistemi ambargolar, politik sebepler nedeniyle uluslararası bankacılık sistemine kapalı. Kredi kartlarınızı götürmenizin hiç bir manası yok. Her şeyi nakit ile halletmeniz gerekiyor,ben sarrafın Türkiye deki arkadaşına parayı transfer ettim,oda bana iranın parasını verdi,çok kolay bir yol ama her şehirde olmayan,paranın miktarına göre değişen keyifsel kesinti bedeli var.


imam rıza camii


ayakkabılar poşetlenip taşınıyor 


anlattığı aşk hikayesi film olur 

tahranda otelin yatakları çatıda 

Azadi tower

tebriz açık camii

marand bir dağa zirve yaptık
 Otostop ile seyahat ettiğimden ‘pul yok’ demeyi ihmal etmeyin, her kes duruyor ama yarısı para ile taksicilik yapıyor ve taksi olduğunu belirten hiç işaret yok.
İran için arabaya binmeden önce ‘pul nedare’ veya ‘meccani’ diyin.
İran’ın %10 Azeri Türk’ü ve Türkçe konuşuyor. Ama Azeri Türkçesi tabi.  Yol ararken “Men azdım” yani ben kayboldum,  inmek için “Men burada düşem” demeniz gerekiyor.
amerikan kamyonları 

duvarlarda buna benzer çalışmalar bol

harika krem peynir ve 2 tl 

Para birimi riyal 1 TL=10469 IRR
Zerdüştlük inancı hala İran’ın has dini olarak kabul ve saygı görüyor. Hala ülkede 25 bin inananı var. Hindistan ve Amerika’dan sonra dünyadaki en büyük Zerdüşt nüfusu İran’da. Zaten Amerika’daki nüfusun önemli bir kısmı İslam Dervimi’nden sonra İran’dan göç edenlerden oluşuyor.
İranlılar Arap değildir. Türkler gibi bulundukları coğrafyadan etkilenmiş ama kökleri başkadır ve kendilerine özgü bir kültürleri vardır.

İran’da oldukça kozmopolit bir toplum yapısına sahip. 79 milyonun sadece %61’i Farsi (İranlı). En büyük azınlık Azeriler, ikincisi Kürtler… Sadece 9000 kişi olmakla birlikte ufak bir Yahudi cemaati ve ermeniler var,Ermenilere iran ermenistan ilişkileri nedeni ile bazı haklar tanınmış,alkol tüketmek gibi.  

nahçıvana geçişte aras nehri


bu ayaklar ne çekti be :)

kimse geçmiyorsa bende yatarım

şahbuz milli parkı


arıcılar


yüzen adalar

halı müzesinden

balıklı göl


Göbeklitepe 

                             diğer ülkeler hakkında bişey yazmadım,gidip görün.




kısaca

Çocukken bisiklet sürememiş,bu aşkı yıllarca içinde taşımız ilk bisikleti ile beş parasız Van da 500 km'yi 10 günde giderek yılların acısını çıkarmış,haritaya kırmızı kalem ile çizdiği Karadeniz(980 km) rotasını 2014 yılında gerçekleştirmiş,karadeniz aşığı olarak tüm karadeniz şehirleri ile birlikte toplam 30 şehiri dolaştı,sırbistan,bosna,karadağ,
arnavutluk,
kosova,makedonya ve bulgaristan rotasını bitirdi.bisikletin yanı sıra analog siyah-beyaz fotoğraf çekmekte,dağ yürüyüşü,zirve tırmanışı,satranç,apaçi kanosuna ilgi duymakta,Yaşar Kemal ve Gabriel Garcia Marquez büyük hayranıdır. AKÜ de öğrenci,en büyük hayali bir gün bisiklet ile VAN-ANJUGRAMAN turu yapmak
karahindiba II toplama bisikletin adı TAŞINIYORUM :)

© Gökkuşağını Kovalamak Tüm hakları fadil pala ya aittir. Giriş Fadıl Pala basın